Pålogging

Hjem arrow Medlemsforum
Medlemsforum
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Sv:Heidi's hageflekk (1 visning) (1) Guest
Gå til bunnen Legg inn svar Foretrukket: 0
TRÅD: Sv:Heidi's hageflekk
GryHeidi (Bruker)
Viderekommen
graphgraph
Ikke pålogget Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Heidi's hageflekk 2 år, 1 måned siden  
Å hjelpe meg, hadde glemt bort at jeg hadde laget en hagedagbok her inne også, jeg

Denne sommeren har jeg stort sett brukt til å holde liv i mine stakkars små pelliser. Nå kommer det seg veldig! Har akkurat skaffa meg en ny pellishylle Hylla er ca 2 meter lang, med tre hyller ca 50 cm brede Ble skikkelig fint, gitt! Det verste er at nå er den full, og jeg fikk ikke plass til alle

Rapporter til moderator   IP loggført IP loggført  
  Du må være innlogget for å skrive i forumet.
GryHeidi (Bruker)
Viderekommen
graphgraph
Sv:Heidi's hageflekk 2 år siden  

Slik ser den ut, bare litt våtere nå... Nederste hylle syns ikke, for jeg kom ikke langt nok vekk til å få den med

Nå håper jeg bare de overlever vinteren for meg. Hadde vært stilig om de ble store snart. Rart å tenke på, for to år siden hadde jeg mange store, flotte pelliser, men i år og i fjor har jeg bare hatt småttiser...Regn og sykdom får ta skylda!
Nå er det hvertfall på bedringens vei med de som er igjen, ikke verst bare det!

Lizzi (Moderator)
Moderator
graph
Stilig hylle og flotte pelliser. Krysser fingrene for at de blir store og sterke

GryHeidi (Bruker)
Viderekommen
graphgraph
Nå er det full fart i svingene, her på Evje. Høsten nærmer seg med stormskritt, og regnet plasker ned før jorda i pellisene blir tørr...Planterommet trenger en ryddings før jeg kan starte å bære inn, men jeg er i gang! Har ennå ikke funnet ut hvordan jeg vil ha det i vinter, dvs hvordan jeg skal få plass til alt

I år er det mye som skal inn, gitt... Har kjøpt alt for mange store planter Ikke bare pelliser

Planen for dagen er faktisk å få sortert pottene. Har kommet et stykke på vei, men guri så mange potter som ligger overalt! De ligger ute, i drivhuset, i garasjen, i vaskerommet, i planterommet, på boden, på verandaen, i bedene...trenger jeg å si mer? et salig rot! Nå skal jeg få kasta de jeg ikke trenger. Har samla på meg mer enn nok igjennom årene, og ikke hatt oversikten.

Gleder meg til å få litt orden, må jeg si. Tre år er nok å leve i kaos, hehe... Ikke alltid det blir ryddigere av å flytte, gitt. Hvertfall ikke når det ligger to flyttelass i ett hus, og ingen av dem er sorterte

Dagen er i gang, ungene er på skolen. Best å komme seg igang med jobben!

Lizzi (Moderator)
Moderator
graph
Fort gjort ja, at ting hoper seg opp. Men da er det ofte godt å få ryddet også. Og ikke minst, da syns det så godt når man har gjort det

Lykke til med "sjauen", også får vi håpe at regnet gir seg og varmen kommer litt tilbake

GryHeidi (Bruker)
Viderekommen
graphgraph
Her regner det jevnt for tida, planterommet er ikke ferdig rydda, og jeg får litt hetta... Har en haug av selvsådde studer som venter på å komme i jorda, og pelliser som snart renner vekk i fukten Må si jeg får et lite snev av panikk, nå.

Denne pellisdagboka kommer ettrhvert til å bli mere en generell hagedagbok. Jeg har holdt til på et annet nettsted der jeg hadde dagbok for de andre hagebetraktningene mine, men nå skal de ta dem vekk.. Ble ganske lei meg da...Derfor kommer de inn her, håper det går bra for moderator?

Ellers ønsker jeg dere alle en fin helg!

Lykke til på stand i Kristiansand!

Lizzi (Moderator)
Moderator
graph
Det går sikkert fint. Vi trenger flere som skriver litt her, blir litt mere liv da.

Fortvilende at det skal regne så mye ja, det surkler i plenen, men heldigvis så er alle pelargonene under tak, eller på plass i drivhuset, så jeg slipper det bekymringen iår.
Håper det snart kommer noen tørre dager så dine også tørker opp.

Hva slags stauder har du sådd, Heidi?

GryHeidi (Bruker)
Viderekommen
graphgraph
Sv:Heidi's hageflekk 1 år, 12 måneder siden  
Å hjelp, legger jeg den staudelista her, så tar jeg hele severplassen Tok visst litt av i vår.

Sådde for det meste fjellhagestauder i år: Gentiana, Draba, Saxifrager, Corydalis, o.l. Fikk spiring på det meste, men noen av de mer treige har ikke spirt ennå, de trenger nok en kuldeperiode til før de kommer.

Gleder meg til de blir store, jeg... Sausurrea globosa kommer nok ikke med blomst i år, men er blitt ganske stor, det samme har alle Akeleiene jeg har sådd, og endel Iriser. Irisene må jeg nok vente noen år på, er jeg redd.

Som vanlig, i dette husholdet, mangler jeg alltid jord når jeg trenger den. Så ennå mangler det endel prikling av småplantert her. Ramonda serbica er en av de som trenger det, men plantene er ennå så microskopiske at de er umulige å få prikla uten pinsett. Akkurat sånn er pelliser greiere, de er hvertfall store!

Drivhuset er så fullt at det snart sprekker! Ikke plass til en eneste pellis der inne...Planterommet er ikke ferdig rydda ennå, og under tak er det heller ikke plass igjen til noe... Ja, ja. Får vel få ut fingeren, å rydde ferdig der nede. Før alle Pellisene lider råtningsdøden.

Ha en flott dag alle sammen!

GryHeidi (Bruker)
Viderekommen
graphgraph
Går det forresten an for meg å legge link inn i denne dagboka, så andre, som ikke er medlemmer her kan inn å lese?

Christina (Bruker)
Novise
graphgraph
Ja, kjellerryddegreier holder jeg også på med. Sukk!
Enn så lenge står pellisene under paviljongen!

Jeg tror forumet her er åpent, så det burde ikke være noe problem for ikke-medlemmer å lese dagboken.
Har iallefall ikke problemer med det om jeg lar vær å logge inn...

Gå til toppen Legg inn svar
Forumløsning : FireBoardfå nye innlegg direkte til ditt skrivebord
© 2010 Pelargoniumnettet
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.